خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/21 - 22:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سعیدی مطرح کرد:

کاهش «افسردگی» در جامعه با برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسائل و مشکلات اقتصادی و سیاسی تاثیر مستقیمی بر روح و روان مردم گذاشته و عاملی بر افزایش افسردگی در جامعه شده است؛ برگزاری جشن‌های مذهبی و ملی می‌تواند اثرات مثبتی در کاهش بیمارهای روحی و روانی داشته باشد.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت راه اندازی ستاد عالی جشن‌های مذهبی، ملی و انقلابی ضروری دانست و گفت: برگزاری جشن‌های مذهبی، ملی و انقلابی بدون شک شرایط روحی و روانی مناسبی را برای مردم ایجاد می‌کند؛ در شرایط کنونی، مسائل و مشکلات اقتصادی و سیاسی تاثیر مستقیمی بر روح و روان مردم گذاشته و دلیلی بر افزایش افسردگی در جامعه شده است؛ برگزاری جشن‌های مذهبی و ملی می‌تواند اثرات مثبتی در کاهش بیمارهای روحی و روانی داشته باشد.



نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در تاریخ کشورمان مراسم متفاوت ملی و مذهبی داریم از شب یلدا و مهرگان گرفته تا جشن‌های مذهبی که هر یک نقش موثری در «نشاط اجتماعی» دارند این فرصتی برای به تعالی رساندن جامعه و دور کردن آن از افسردگی است .



حضور کم‌رنگ مردم در اجرای جشن‌ها



نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: جشن‌های ملی و مذهبی که در کشورهای دیگر هم برگزار می‌شود بیشتر توسط مردم اجرا می‌گردد و همین دلیلی بر به یاد ماندنی بودن این مراسم‌هاست؛ مشکل عمده ما در حال حاضر حضور کم رنگ مردم در برگزاری این جشن‌هاست؛ اگر مردم در برگزاری این جشن‌ها نقش داشته باشند می‌توانند هر نوع کم و کاستی است خودشان برطرف کنند.



مردم بهترین مجریان هستند



سعیدی در ادامه یادآور شد: در بیشتر این سالها دولت خود به تنهایی عامل برگزاری مناسبتها مختلف بوده و مشارکت و همراهی کمتری از طرف مردم برای برگزاری این مراسم وجود داشته است؛ ناگفته نماند مردم خود در اجرای این مراسم بسیار مشتاق هستند باید این فرصت را برای آنها مهیا کنیم تجربه نشان داده مردم بهترین مجریان هستند.



نقش آموزش و پرورش در فرهنگسازی



وی در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش ، شهرداریها، صداو سیما اماکن دولتی و غیردولتی می‌توانند متولی و زمینه‌ساز برگزاری این جشن‌ها در کشور باشند در این میان مهدکودک و آموزش و پرورش اولین محیط بعد از خانواده است که انسان بواسطه آنها بسیاری از باید و نبایدها را می‌آموزند و اجتماعی می‌شود؛ در این راستا با برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی می‌توان زمینه فرهنگسازی مشارکت اجتماعی را پایه ریزی کرد.



نقش موثر رسانه‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: صدا و سیما عام‌ترین رسانه در دسترس مردم است که نقش تقویت کنندگی را دارد و با پخش تیزها ، فیلم‌ها، سریال‌ها و موسیقی‌های مناسبتی می‌تواند نقش سازنده‌ای در این زمینه ایفا کند؛ نقش رسانه‌ها در بالا بردن میزان نشاط اجتماعی بسیار موثر بوده است. /



پایان پیام



 

  • کد خبر : 291080
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار